Sukupäivät 2016

KÄRKKÄISTEN SUKUPÄIVÄT 6.–7.8.2016 LOMAKESKUS HUHMARI POLVIJÄRVI

Kokous pidettiin Lomakeskus Huhmarissa 6.8.2016. Musiikkiesityksen ja tervehdysten jälkeen kuultiin kansanedustaja, terveystieteen maisteri ja maatilan emäntä Hannakaisa Heikkisen juhlapuhe. Esitelmän jälkeen käsiteltiin sääntömääräiset sukukokousasiat. Näihin kuului myös sääntöjen 11 pykälän muuttaminen jäsenmaksujen osalta.

Sukukokouksessa julkistettiin sukuseuran Kärkkäisten Suku -sarjan uusin tuote, joka käsittelee Pohjois-Karjalan Kärkkäisiä. Lisäksi esille tuli useita eri henkilöiden tekemiä Kärkkäisten sukua koskevia julkaisuja.

Lauantai-iltapäivän musiikista vastaa sukuhallituksen jäsen Pekka Tapio Kärkkäinen. Iltapäivän aikana oli avoinna kontaktitori, missä suvun historiaa ja sukututkimusta tuntevat seuramme jäsenet olivat varautuneet vastaamaan kysymyksiin. Iltapäivän ohjelma päättyi n. klo 17.

Illalla oli sukuillallinen klo 18.30 alkaen. Iltaohjelmaan kuului mm. musiikkiesityksiä ja yhteislaulua. Illan kuluessa suvun jäsenillä oli mahdollisuus esittää sukuun liittyviä pikkujuttuja.

KÄRKKÄIS-KIERTOAJELU 2016 sunnuntai 7.8.2016

Kärkkäisten sukupäivillä sunnuntaina 7.8. järjestettiin kiertoajelu vanhoille Kärkkäis-paikoille Joensuun seudulla. Oppaana toimi Tuulikki Kärkkäinen, joka kertoo matkan aikana Kärkkäisten asuinpaikoista Joensuun seudulla ja muualla Pohjois-Karjalassa.

Reitti: Lomakeskus Huhmarista Sotkuman ja Käsämän TB-huoltamon kautta Liperiin. Kiertoajelubussiin voi tulla myös Käsämän TB-huoltamolta, Käsämäntie 1 Liperi, missä oltiin n. klo 9.20–9.25. Sen parkkialueelle voi jättää oman auton. Bussi palasi samaa reittiä n. klo 14.15. Reitti jatkui - Liperin keskusta - Simananniemen kartano - Siikasalmen toimintakeskus - Marjalan ABC-asema (missä omavalintaiset ja -kustanteiset kahvit) - Höytiäisen kanava - Joensuun taidemuseo (ent. lyseo, mm. Väisälän veljesten opinahjo) - Väisälän veljesten kotitalo (seinässä reliefi) - Joensuun keskeisiä paikkoja ja maisemia - paluu Kuopion moottoritietä KäsämänTB-huoltamolle ja Sotkuman kautta takaisin Lomakeskus Huhmariin.Paluu: n. klo 14.15 Käsämän TB-huoltamolla ja Lomakeskus Huhmarissa klo 15 mennessä.

Huhmarin Lomakeskuksen päärakennus

Reitti Huhmarin päärakennuksen sisäänkäynnin eteen parkkipaikalta rappusia pitkin ja huonojalkaisille mahdollista autolla.

Huhmarin Lomakeskuksen rantaa, jossa mm. makkaranpaistopaikka, rantasaunat, veneitä, kanootteja ja lasten leikkipaikkoja. Ympäristössä on kunto- ja luontopolkuja, koripalloteline, tennis-, lentopallo- ja kyykkäkentät, minigolf ja Mattilan maatila. Sisätiloissa on kylpylä.