POHJOIS-KARJALAN KÄRKKÄIS-SUKUTUTKIMUS

Sukuseura on perustanut sukuhallituksen ja -neuvoston jäsenistä työryhmän viemään eteenpäin Pohjois-Karjalan Kärkkäis-sukuhaarojen tutkimusta tavoitteena aikanaan mahdollisimman ajantasainen sukukirja. Sukutietoja pyydetään lähettämään näillä kotisivuilla olevalla lomakkeella, joka löytyy linkistä: Kärkkäisistä polveutuvan sukutietolomake. Kärkkäis-esivanhempi voi olla myös esipolvissa sukupolvia taaksepäin. Sukutietolomakkeella tiedot tulevat keskitetysti, mutta voi ottaa yhteyttä johonkuhun työryhmän jäseneen, jos sen kokee luontevammaksi.

Myös vanhoja valokuvia edesmenneistä henkilöistä otetaan mielellään vastaan sukukirjaa varten. Työkuvatkin ovat arvokkaita. Niistä välittyy ajan kuvaa ja elämää. Kuviin liitetään tiedot henkilöstä ja mielellään myös jotain lisätietoja, sikäli kuin sellaisia on. Kuvat tulisi skannata mahdollisimman tarkoiksi, ts. suurella resoluutiolla. Alkuperäisiä kuvia voi mielellään lähettää skannattaviksi Tuulikki Kärkkäiselle. Kuvat palautetaan viivyttelemättä lähettäjälleen skannausten kanssa.

TYÖRYHMÄN JÄSENET:

Tuulikki Kärkkäinen, tuulikki.karkkainen@pp.inet.fi, Maitopolku 4 as. 12, 74120 Iisalmi, (kaikki Kärkkäis-juuriset ja DNA-tutkimus), puh. 050 60909

Sirkka-Liisa Kärkkäinen, sirkka-liisa.karkkainen@pp.inet.fi, (Viekin Kärkkäis-juuriset)

Kristiina Palmu, krpalmu@gmail.com, (Viekin Kärkäis-juuriset)

Asta Lantto, asta.lantto@fimnet.fi, (Viekin Kärkkäis-juuriset ja DNA-tutkimus)

Juha Fagerholm, juha.fagerholm@scs.fi, (Viekin Kärkkäis-juuriset ja DNA-tutkimus)

Hannu Kärkkäinen, hannu.karkkainen@ppg.inet.fi, (Liperin - Juuan Ahmovaaran -Kärkkäis-juuriset)

Matti Kärkkäinen, matti.karkkainen48@gmail.com, (Ilomantsin Kortevaaran Kärkkäis-juuriset)